خدمات سئو و طراحی سایت با سایت استار وب
Search-Engine-Result-Page

ماهیت serp و تاثیر سئو در آن

نمایش نتایج موتورهای جستجو Search Engine Result Page که به اختصار SERP گفته می شود، امروزه از اهمیت بسیار بالایی برای کسب و کارها و وبسایت ها برخوردار است و همه سعی می کنند که در آن حضور داشته باشند
Picture of jafar
jafar

عاشق یادگیری و تجربه موضوعات جدید هستم و خیلی دیر خسته میشم، این امر باعث شده که به تولید محتوا علاقه مند بشم و در زمینه تولید محتوا بصورت پاره وقت فعالیت کنم.

نمایش نتایج موتورهای جستجو Search Engine Result Page که به اختصار SERP گفته می شود، امروزه از اهمیت بسیار بالایی برای کسب و کارها و وبسایت ها برخوردار است و همه سعی می کنند که در آن حضور داشته باشند. SERP را اگر بخواهیم بصورت عامیانه بیان کنیم نمایش سایت شما در بین نتایج جستجو می باشد. در واقع اگر شما بخواهید از طریق اینترنت کسب  کار خود را رونق دهید و همچنین کاربران جدید را به سمت سایت خود جذب کنید باید در Serp قرار گیرید.

راه های قرار گرفتن در SERP

برای اینکه اطلاعات یک سایت در نتایج گوگل (بعنوان مهمترین و پر کاربرترین موتور جستجو) دیده شود اول از همه بایستی در مورد کلید واژه ای که جستجو شده است مطلب ارائه شده باشد، اما ارائه مطلب در مورد یک موضوع نمی تواند تضمینی برای قرار گرفتن در SERP باشد. امروزه سایت های زیادی وجود دارند که در مورد یک موضوعی اقدام به ارائه مطالب نموده اند و این باعث می شود که فقط با ارائه مطلب مرتبط با موضوع از قرار گرفتن در SERP مطمئن نبود، چرا که تعداد صفحات SERP محدود می باشد.

حال برای اینکه در SERP قرار بگیرید چکار باید کرد؟ راه کار قرار گرفتن در نتایج جستجو چیست؟ آیا یک راه منحصر بفرد برای قرار گرفتن در نتایج جستجو وجود دارد؟ پاسخ سوالات شبیه به آن را می توانید با مطالعه ادامه مطالب بدست آورید.

انواع دیده شدن اطلاعات سایت در نتایج

چندین حالت مختلف برای نمایش نتایج جستجو وجود دارد، که روشهای رسیدن به هر یک نیز متفاوت می باشد. پس برای رسیدن به شرایطی که سایت شما در SERP قرار گیرد بهتر است این حالتها را بدانید و از روی آگاهی تصمیم بگیرید که کدام روش را برای رسیدن به هدف خود انتخاب می کنید.

 

ماهیت serp و تاثیر سئو در آن

نتایج طبیعی اصلی ترین حالت و بهترین حالت برای قرار گرفتن در نتایج جستجو می باشد، اگر شما در مورد موضوعی یک مطلب با کیفیت و استاندارد و یونیک نوشته اید و همچنین برای موتور های جستجو آن را بهینه کرده اید به احتمال زیاد شما در نتایج جستجو نمایش داده خواهید شد. البته جایگاه شما بستگی زیادی به سئو سایت شما خواهد داشت که تا چه حد کار شده است.

RICH SNIPET برخی موارد گوگل در جستجوی بعضی عبارت ها علاوه بر نتایج عادی که شامل عنوان و متا می باشد، یکسری اطلاعات دیگر از جمله نتایج نظرسنجی را که با ستاره مشخص می شود نشان می دهد. این فقط شامل سایت هایی خواهد بود که این امکان را برای کاربران خود فراهم ساخته اند و آنرا نیز در اختیار موتورهای جستجو قرار داده اند.

ADWORDS همان تبلیغات گوگل است که کاربران می توانند با پرداخت هزینه به گوگل  اطلاعات وبسایت خود را در SERP جای دهند که البته گوگل مشخص می کند که این نتایج از طریق تبلیغات در نتایج نمایش داده می شود. و در حال حاضر نیز یکی از پر هزینه ترین روشها بخصوص برای ما ایرانیان می باشد.

گراف ها و نمودار داده ها که یکسری اطلاعات را بصورت تصویری در اختیار کاربران قرار می دهند نیز در برخی موارد در نتایج به چشم می خورند. پرسش و پاسخ ها متداول در مورد موضوع از جمله مواردی هستند که بسیار به چشم ی خورند و امروزه سئو کاران از آنها نهایت استفاده را می برند. البته لازم است به این نکته اشاره کنیم که این گراف ها باید توسط توضیحاتی که در مورد آنها نوشته می شود برای موتورهای جستجو شناسانده شود.

لینک های داخلی، تصاویر، ویدئو، مکان استقرار کسب و کار نیز مواردی هستند که می توانند برای قرار گرفتن در SERP  تاثیر گذار باشند، البته باید این موارد بگونه ای در سایت قرار گیرند و اطلاعات آنها در سایت طوری ثبت شود که موتورهای جستجو درک درستی از ماهیت آنها داشته باشد.

نتیجه گیری

اگر بخواهیم مطالب بالا را به صورت خلاصه بگم باید بگم که که ما وقتی وارد یم بیزینس اینترنتی میشیم که نیاز به دیده شدن توسط خریدار داره، باید کاری کنیم که در SERP مربوط به کلمات و عبارت های کلیدی مربوط به بیزینس ما قرار بگیریم. چرا که شما بهترین جنس و بهترین خدمات را هم ارائه بدین اما کسی ندونه مسلما خریدار و یا مشتری هم ندارید. اما صرفا قرار گرفتن در SERP کافی نیست چرا که در چه رتبه و مکانی نمایش داده خواهین شد بسیار مهم است. بطور کلی اگر وقت و دانش و یا پول کافی برای دیده شدن در رتبه های خوب SERP را ندارید بهتره که وارد کسب و کار اینترنتی نشین. اما همانطور که بیل گیتس میگه کسب و کارهایی که جدا از فضای اینترنت هستند به زودی محکوم به شکست هستند و همه باید در این فضای نامحدود فعال باسد تا بقای آن تضمین شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امضای محتوایی چیست؟
سئو
jafar
امضای محتوایی چیست؟

بحث امضای محتوایی امروزه یکی از مهمترین فاکتورهای سئو و دیجیتال مارکتینگ می باشد، البته لازم بذکر است که این موضوع قبلا نیز جزء معیارهای گوگل بوده ولی در سالهای اخیر این مسئله بیشتر مطرح شده است. اما امضای محتوایی چیست؟

ادامه مطلب »

فرم درخواست طراحی سایت

با پر کردن اطلاعات فرم زیر درخواست شما به دست بخش مربوطه رسیده و آنها پس از بررسی در کوتاه ترین زمان ممکن جهت هماهنگی و مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

فرم درخواست مشاوره سئو

با پر کردن اطلاعات فرم زیر درخواست شما به دست بخش مربوطه رسیده و آنها پس از بررسی در کوتاه ترین زمان ممکن جهت هماهنگی و مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

فرم درخواست تولید محتوا

با پر کردن اطلاعات فرم زیر درخواست شما به دست بخش مربوطه رسیده و آنها پس از بررسی در کوتاه ترین زمان ممکن جهت هماهنگی و مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

تعداد مقالات مورد نیاز شما؟
نرخ مد نظر شما برای تولید محتوا؟
لطفا گزینه های مد نظر خود را انتخاب کنید؟