خدمات سئو و طراحی سایت با سایت استار وب
تولید-محتوای-تصویری

تولید محتوای تصویری برای مقالات فارسی

محتوای تصویری یکی از شاخه‎‌های تولید محتواست که به عنوان محتوایی مخاطب پسند مورد استفاده قرار می‌گیرد. محتوای تصویری، ماهیت بصری دارد و مورد پسند طیف گسترده‌ای از مخاطبان قرار می‌گیرد.
Picture of jafar
jafar

عاشق یادگیری و تجربه موضوعات جدید هستم و خیلی دیر خسته میشم، این امر باعث شده که به تولید محتوا علاقه مند بشم و در زمینه تولید محتوا بصورت پاره وقت فعالیت کنم.

آشنایی با انواع تولید محتوای تصویری و تکنیک های مربوطه به آن، جزو بهترین روش هایی است که موفقیت هر فرد در دنیای دیجیتال را رقم خواهد زد. از آنجایی که بخش اعظمی از اطلاعات ثبت شده در مغز بصری است، بدین طریق می توانید مخاطبان زیادی را جذب کسب و کار خود کنید. محتوای تصویری یکی از شاخه‎‌های تولید محتواست که به عنوان محتوایی مخاطب پسند مورد استفاده قرار می‌گیرد. محتوای تصویری، ماهیت بصری دارد و مورد پسند طیف گسترده‌ای از مخاطبان قرار می‌گیرد، تاثیرات بسزایی روی مخاطبان دارد و میتواند هر بیننده ای را به خود جذب کند.

باید توجه داشت که 90 درصد ازاطلاعات واردشده مغز بصری میباشد و 65 درصداز افراد بادیدن مطالب به صورت تصویری، اطلاعات را به خاطر دارند، پس ارتباط تصویری بسیار حائز اهمیت است. اینک باید تصاویری را انتخاب کرد که متناسب با موضوع سایت باشند. هدف اصلی از بکاربردن محتوای تصویری درمقالات برای درگیرکردن حافظه تصویری و ایجاد حس خوب برای مخاطب میباشد.

تاثیری که عکس یا فیلم بر ذهن مخاطب دارد به مراتب بیشتراز یک متن است. ضرب‌المثل “شنیدن کی بود مانند دیدن” مثال بارزی از اهمیت محتوای تصویری بر مخاطب است. همچنین باید با نوشته های محتوا نیز تناسب کاملی داشته باشد. ازمهم ترین ویژگی‌هایی که میتوان میزان حرفه‌ای ‌بودن محتوا نویس را سنجید، میزان شناخت و تسلط او بر ابزارهای مرتبط است. امروزه شاهد طراحان تولید محتوای تصویری به صورت خلاقانه و حرفه ای در مقالات فارسی نیز میباشیم.

اهمیت محتوای تصویری در بازاریابی                                                                           

محتوای تصویری در سئو که قلب تپنده بازاریابی است، بسیار مهم است و میتواند کسب و کارتان را متحول سازد. چرا که مشاغل و افراد به دنبال جذب و جلب توجه برای تبلیغ محصولات و یا خدمات خود هستند. طبق آمار ویدیوها حدودا 12 بار بیشتراز متن ها به اشتراک گذاشته می شوند، مقالات دارای تصاویردو برابر مقالات بدون تصویر اشتراک میخورند، اغلب اوقات 60 درصد از کاربران ترجیح میدهند برروی وب سایت هایی کلیک کنند که دارای تصویر میباشند.

تاثیر-محتوای-تصویری

اینفوگرافیک ها درشبکه های اجتماعی حدود سه برابر بیشتر از نوع دیگرمحتواها اشتراک میگیرند. بنابراین میتوان نتجیه گرفت که محتوای تصویری، جذاب تر و محبوب تر از دیگرمحتوا میباشد و میتواند در طول زمان پیشرفت چشم گیری در مقالات داشته باشد. همچنین باید توجه داشت که هزینه تولید محتوای تصویری بیشتراز محتوای متنی میباشد.

ویژگی های محتوای تصویری در مقالات

هر محتوایی که تولید میشود باید برای کاربران مفید و کاربردی باشد تا بیننده را به خود جذب کند. چنین محتوایی باید ویژگی هایی مانند: درک بهترموضوع محتوا با محتوای تصویری، ساختارمحتوا قابلیت ترکیب شدن با دیگر محتوا را داشته باشد، قابلیت ذخیره سازی در مغز برای مدت طولانی، قابلیت استفاده در تمامی ابزارهای تبلیغاتی و رسانه ای، را داشته باشد. بنابراین داشتن این ویژگی ها روند موفقیت سایت را سرعت میبخشد و موجب افزایش مخاطب میشود.

انواع محتوای تصویری

از محتوای تصویری یا همان محتوای بصری میتوان در پلتفرم‌هایی از جمله وب سایت، وبلاگ، اینستاگرام و…کمک گرفت. باتولید هر محتوا شما یک سرمایه گذاری انجام میدهید زیرا تولید محتوای مفید و سودمند هفته ها، ماه ها یا حتی سال ها پس از انتشار نیز می تواند کاربردی باشد.

طراحی پوستر در مقالات

یک پوسترخلاق باید به گونه ای طراحی شود که در صورت مشاهده به ذهن نفوذ کرده و دقایقی آن را به چالش بکشد تا بیننده را به مطالب خود درگیرسازد. مدت هاست از پوستردر محتوای مقالات به کارمیگیرند.

انتخاب عکس در محتوای تصویری

از ابتدایی ترین و رایج ترین نوع محتوای تصویری، عکس میباشد، عکس ها به دو نوع هستند، اولین دسته عکاسی شده وبه صورت دستی هست، دومین دسته توسط نرم افزارهای گرافیکی به صورت دیجیتالی میباشد. نحوه انتخاب عکس برای مقالات بسیار مهم هست و باید درانتخاب آن دقت کرد. یکی از تاثیرگذارترین نوع محتواعکس میباشد.

اینفوگرافیک در محتوای تصویری

برای نمایش آمار و اطلاعات، بهترین گزینه استفاده از اینفوگرافیک ها میباشد، صاحبان کسب و کار های دیجیتالی میتوانند اطلاعات پیچیده خود را به صورت ساده ارائه دهند تا مخاطبان نیزبتوانند آن اطلاعات را در کوتاه ترین زمان ممکن وبه راحت ترین شکل دریافت کنند.

طراحی اسلاید در مقالات

پرطرفدارترین نوع از محتوای تصویری، اسلایدها هستند که روزانه توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند. طراحی اسلاید بسیار حساس میباشد وباید ازانواع رنگ ها و فونت های متنوعی بکاربرد تا چشم مخاطب خسته نشود.

موشن گرافیک ها

موشن گرافی هنر تولید محتوای ویدئویی به کمک ابزارهای گرافیکی و فیلم ‌سازی میباشد و تلفیقی از هنر انمیشن سازی با گرافیک هست. چنین محتوایی به دلیل پویا بودن قدرت بیشتری نسبت به محتوای متنی در انتقال مطلب دارد. بااستفاده از این هنر میتوان فیلم هایی بامدت زمان کوتاهی ساخت که بسیار تاثیرگذار میباشد که هریک دارای هدف خاصی میباشد. از موشن گرفیک ها میتوان در راستای اهداف تبلیغاتی، آموزشی، اطلاع رسانی و …کمک گرفت.

اسکرین شات ‌ها 

نوع دیگری از محتوای تصویری، اسکرین شات میباشد که اکثراوقات برای اهداف آموزشی به کارگرفته میشود. گاهی اوقات میتوان از حاشیه نویسی درخصوص اسکرین شات ها، برای ساده سازی و درک بهترمفاهیم استفاده کرد. این امرسبب اعتمادسازی کاربرنسبت به شمانیز میشود.

ابزارهای تولید محتوای تصویری

ابزارهای مختلفی در این زمینه وجود دارد که هر یک خصوصیاتی دارند و شما با به کارگیری آنها می توانید بهترین محتواهای تصویری را تولید کنید. در ادامه به معرفی و توضیح چند تا از ابزارها نظیر فتوشاپ، کانوا، پیکس آرت، فتوپیا می پردازیم.

فتوشاپ (Adobe Photoshop)

یکی از بهترین ابزارهای طراحی و تولید محتوا های تصویری میباشد که با کمک این نرم افزارمیتوان طراحی لگو، اینفوگرافیک، تغییرات و ویرایش های محتوای تصویری و طراحی پست های شبکه های اجتماعی استفاده کرد.

کانوا (Canva)

یکی از ابزارهای چندگانه برای تولید محتوای گرافیکی میباشد که میتوان برای طراحی پست ها، میم ها، اینفوگرافیک و حتی ویدئوی تبلیغاتی طراحی کرد.

PICSART

ازعمومی ترین نرم افزارهای طراحی میان مردم میباشد که میتوان برای تولید محتوای تصویری و ویدئویی استفاده کرد، علاوه بر سایت، نسخه دسکتاپ وقابلیت نصب برروی سیستم عامل گوشی نیز دارد.

فتوپیا (PHOTOPEA

شبیه فتوشاپ میباشد ولی امکانات کمتری دارد این ابزار برای کارهای نه‌چندان حرفه‌ای مناسب میباشد، مزیت اصلی آن هم این است که نیاز نیست فتوشاپ را برای تغییر سایز یا حجم تصویر، اضافه‌ کردن متن به تصویر، تغییر رنگ بک‌گراند یا کارهای دم‌دستی نصب کنید.

تاثیرمحتوای تصویری در مقالات

امروزه فضای مجازی بسیار گسترش یافته وکاربران روزانه مطالب و محتواهای زیادی را جستجو میکنند. فارغ از نوع آن، تاثیراتی بر روی ذهن مخاطب میگذارد پس چه بسا بهتراست این تاثیرات را عمیق ترکرد و در جهت اهداف مدنظرخود قرار داد. در محتواهای متنی امکان جایگزینی با مطالب دیگر دارد ولی محتوای تصویری به علت پردازش و ثبت سریع حافظه تصویری، تصاویرماندگاری بالایی دارد بنابراین تاثیربیشتری نسبت به محتوای متنی دارد.

چیدمان-محتوای-تصویری

یکی ازاهداف سازمان وبرندهای معتبر، تاثیرگذاری و ماندگاری بالای محتوا در اذهان مخاطبان خود میباشد. محتوای متنی با محتوای تصویری میتواند ترکیب خارق العاده ای بسازد که تأثیرات بسیاری را روی بستر فعالیت فضای مجازی شما بگذارد.

تخصص لازم برای تولید محتوای تصویری

فرایند تولید محتوای تصویری شامل مراحل مختلفی ازجمله ایده پردازی، توسعه مفهوم، برتامه ریزی، تصویربرداری، ویرایش و تحول باشد. اغلب به تیمی از افراد حرفه ای مانند عکاسان، طراحان گرافیک، مدیران هنری و مدیرات پروژه نیاز دارد.

عده ای از افراد فکر میکنند تولید محتوای تصویری به تخصص نیاز ندارد و میتوانند با قرار دادن چند تصاویردر کنارهم، محتوا را طراحی و تولید کنند. اما باید توجه داشت که تولیدمحتوای بصری نیز مانند تمامی حوزه های تولید محتوا، نیازمند تخصص و آشنایی با تمام زمینه های مربوطه هست. تخصص داشتن در این حیطه برای رسیدن به اهداف مدنظرخود، بسیار موثرمیباشد.

سخن پایانی

در حقیقت تولید محتوای تصویری، درمقالات فرایندی پیچیده و چند مرحله ای است که هریک از آن مرحله ها بسیار مهم هستند و نیازبه دقت بالا، خلاقیت، تخصص دقت دارد. صاحبان کسب و کارهایی که دنبال موفقیت هستند باید تولید محتوا را جدی بگیرند. چرا که از سایت های معروفی ازجمله دیجی کالا، بامیلو، زومیت و… با تولید محتوای یونیک و به روز توانستند درحرفه خود بسیار پیشرفت کنند. پس برای ارتقا دادن موقعیت بازاریابی اینترنتی خود باید از استراتژی درست و تولید محتوای منظم درمقالات بهره برد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امضای محتوایی چیست؟
سئو
jafar
امضای محتوایی چیست؟

بحث امضای محتوایی امروزه یکی از مهمترین فاکتورهای سئو و دیجیتال مارکتینگ می باشد، البته لازم بذکر است که این موضوع قبلا نیز جزء معیارهای گوگل بوده ولی در سالهای اخیر این مسئله بیشتر مطرح شده است. اما امضای محتوایی چیست؟

ادامه مطلب »

فرم درخواست طراحی سایت

با پر کردن اطلاعات فرم زیر درخواست شما به دست بخش مربوطه رسیده و آنها پس از بررسی در کوتاه ترین زمان ممکن جهت هماهنگی و مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

فرم درخواست مشاوره سئو

با پر کردن اطلاعات فرم زیر درخواست شما به دست بخش مربوطه رسیده و آنها پس از بررسی در کوتاه ترین زمان ممکن جهت هماهنگی و مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

فرم درخواست تولید محتوا

با پر کردن اطلاعات فرم زیر درخواست شما به دست بخش مربوطه رسیده و آنها پس از بررسی در کوتاه ترین زمان ممکن جهت هماهنگی و مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

تعداد مقالات مورد نیاز شما؟
نرخ مد نظر شما برای تولید محتوا؟
لطفا گزینه های مد نظر خود را انتخاب کنید؟