خدمات سئو و طراحی سایت با سایت استار وب
تاثیر زیاد وجود ویدیو در سایت

اهمیت به‌کارگیری ویدیو در طراحی سایت

استفاده از ویدئو و انیمیشن در طراحی سایت علی‌رغم داشتن فواید فراوان، می‌تواند باعث افت بازدید شود و نتیجه‌ای مثبتی برای سایت خلق نکند. در ادامه چند نمونه از سایت‌های موفق در استفاده از ویدیو را بررسی می‌کنیم.
Picture of محمد
محمد

محمد معرفت هستم دانشجوی رشته مشاوره در تبریز، چند سالیه که گرافیک پیج های بزرگ در اینستاگرام را بر عهده داشتم.علاقه شدید من به نوشتن باعث ورودم به حوزه تولید محتوا شده است. اعتقاد دارم نوشتن، فکر را پرورش می دهد و ایده های مختلفی را به ثمر می رساند.

به‌کاربردن ویدیو در طراحی سایت، طی سالیان متوالی جز بهترین گزینه‌های موجود در افزایش مخاطبین به شمار می‌رود. امروزه نیز استفاده از انیمیشن، تصاویر متحرک و ویدیو در طراحی سایت، طرف‌داران زیادی را پیدا کرده است و می‌توان گفت این موضوع ترند می‌باشد. استفاده از ویدئو و انیمیشن در طراحی سایت علی‌رغم داشتن فواید فراوان، می‌تواند باعث افت بازدید شود و نتیجه‌ای مثبتی برای سایت خلق نکند. در ادامه چند نمونه از سایت‌های موفق در استفاده از ویدیو را بررسی می‌کنیم.

تصویر متحرک در طراحی سایت “نریسون”

امروزه موبایل‌ها پیشرفت زیادی را نسبت به گذشته پیدا کرده و  استفاده از آنان رشد ناگهانی را طی ده‌ها سال به خود گرفته است. یکی از فاکتورهای مهم در طراحی سایت، چگونگی نمایش آن، در موبایل‌ها می‌باشد.

باوجوداینکه دنیای موبایل پیشرفت زیادی را به خود دیده است، اما بعضاً نمی‌توانند ویدئوهایی که در طراحی سایت استفاده شده است را پشتیبانی کنند. در مواردی ممکن است پس‌زمینه قابل رویت نباشد و در مواقعی دیگر ممکن است گزینه‌های پخش به‌صورت بلنک مشاهده شود. بهتر است برای کاهش ریسک از نتایج نامطلوب، بجای استفاده از ویدیو در طراحی سایت که در موبایل استفاده می‌کنیم طراحی‌های متفاوتی را در گوشی به کار ببندیم.

تاثیر مثبت ویدئو در سئو

سایت نریسون از جمله سایت‌های موفقی بشمار می‌رود که باتوجه‌به استفاده از تصاویر متحرک، باعث تعامل زیادتر و انگیجمنت بالاتری بین مخاطبین خود شده است؛ اما اگر با نسخه موبایل از این سایت استفاده کنیم، می‌بینیم که برخی از تصاویر ثابت با تصاویر متغیر سایت، جابه‌جا شده است. با جاوا اسکریپت، با دسترسی توسعه‌دهنده به تنظیمات، می‌توان ویدیو را از دستگاه‌های اندرویدی حذف کرد.

نقش اساسی ویدیو در طراحی سایت “ایگل کلیین”

در میان انبوه سایت‌ها، نمونه‌هایی را مشاهده می‌کنیم که با به‌کارگیری صحیح ویدیو در طراحی سایت، از ویژگی‌های مثبت زیاد آن برخوردار هستند و در مقابل، سایت‌هایی وجود دارند که با انتشار بیش از اندازه ویدئو در طراحی سایت، باعث افت کیفیت سایت می‌شود و نتیجه‌ای جز  کاهش کاری، عاید سایت نمی‌شود.

مورد دیگر که باید در طراحی سایت از آن بهره ببریم، توجه به هویت برند می‌باشد؛ یعنی تمامی موارد خلق شده متناسب با برند مجموعه، قرار بگیرد. همهٔ موارد نوشته شده، در سایت ایگل کلیین به‌خوبی رعایت شده است. در این سایت، فقط یک‌بار ویدئوی آن اجرا می‌شود و قابل‌تکرار نیست. این ویژگی باعث شده است سایت ایگل کلیین از جذابیت خلاقانه‌ای برخوردار باشد که در سایت‌های دیگر چنین چیزی وجود ندارد. در ویدیوی پس‌زمینهٔ این سایت نیز از دست‌کش زردرنگ استفاده شده است که متناسب با لوگوی این شرکت می‌باشد. فعالیت این شرکت ارائه‌دهندهٔ سرویس‌های نظافتی است و موضوع نظافت در طراحی سایت  به‌خوبی رعایت شده است.

کاربرد ویدیو در طراحی سایت “وایکو”

استفاده از ویدیو در طراحی سایت از تکنیک‌های مهمی برخوردار است و بکار بردن  این تکنیک‌ها تأثیر مثبتی بر روی سایت خواهد داشت. یکی از مواردی که  در طراحی سایت به آن توجه ویژه‌ای باید داشت، خوانا بودن متن می‌باشد که بک‌گراند آن یک وئدیو است.

بهتر است برای دیده‌شدن متن، از رنگ‌هایی استفاده کنیم که متناسب با سایت به‌خوبی ترکیب شده باشد و درعین‌حال با ویدیوی پس‌زمینه نیز متضاد باشد. اگر از رنگ‌هایی استفاده می‌شود که حالت بالا را ندارد، می‌توانید از باکس‌هایی استفاده کنید که تضاد رنگ‌ها را ایجاد کند و باعث تمایز ویدئو و متن شود.

سایت وایکو بهترین مثال برای اجرای این تکنیک می‌باشد. با مشاهده سایت وایکو به این نتیجه می‌رسیم که برای یک طراحی مناسب، نیاز نداریم تا آن طراحی با سایت در تضاد باشد. با استفاده از فونتی برجسته و حروف بزرگی با رنگ سفید، سایت زیبایی ایجاد شده است. علاوه بر موارد فوق، می‌توان گفت هر چقدر یک سایت، طراحی ساده و مناسبی را داشته باشد، رضایت مخاطبین نیز بیشتر خواهد شد.

استفاده از ویدئو در طراحی سایت “پروونس”

در سایت پروونس نیز تکنیک جالبی را می‌تواند دید. در این سایت، فیلم‌هایی که توسط هنرمندان در شهر گرفته شده است، به‌صورت به هم چسبیدن در صفحه نخست، قرار دارد. همهٔ فیلم‌ها از زیبایی خاصی برخوردار هستند؛ اما برخی آنان  کیفیت و شفافیت مناسبی را ندارند. در این سایت با قرارگرفتن یک‌لایه از نوشته‌ها بر روی ویدیو این مسئله را به‌خوبی مدیریت کرده‌اند. دیگر مخاطب لازم نیست تفاوت میان کیفیت ویدئوها را مقایسه کند.

به‌کارگیری جالب ویدیو در طراحی سایت “مک لن”

فرناندو مک لن کالیفرنیایی سایتی با اسم مک لن را طراحی می‌کند که تکنیک‌های خاص و جالبی را برای این سایت بکار برده است. فرناندو مک لن از ویدئوهای خودش در طراحی سایت بهره برده و برای دسترسی آسان‌تر مخاطبین، در پایین و کناره‌های سایت منو هایی را قرار داده است.

ویدئو در سایت

یکی دیگر از ویژگی‌های خلاقانه سایت مک لن، تار کردن عمدی ویدیوهایش می‌باشد. استفاده از این تکنیک، نتایج مثبت خیره‌کننده‌ای را به دنبال داشته است. وقتی  ویدیو در طراحی سایت مک لن به‌صورت تار قرار می‌گیرد، مخاطبین کنجکاو شده  و این موضوع را  جست‌وجو می‌کنند. نکته مهم‌تر این که وقتی کنجکاوی مخاطبین از ویدیوهای طراحی شده سایت مک لن برطرف می‌شود، به‌صورت شگرفی، موضوع دیده شده در ذهن مخاطبان نقش می‌بندد و توجهش را به خود جلب می‌کند. اگر سایتی بخواهد توجه بیشتر مخاطبین خودش را به دست بیاورد، می‌تواند؛ مانند این سایت از تکنیک تار کردن وئدیو در طراحی سایت استفاده کند.

سخن پایانی

اینکه برای استفاده و طراحی سایت، نقش تصاویر متحرک، انیمیشن و ویدیوها چقدر می‌تواند ثمربخش باشند، در این نوشته بررسی کاملی را انجام دادیم. دانستیم که استفاده از ویدئو در طراحی سایت مسئله‌ای مهم و تأثیرگذار در مبحث سئو می‌باشد. در ادامهٔ مقاله، راجع به سایت‌های موفقی که از ویدیو در طراحی سایت استفاده‌های خلاقانه و گوناگونی کرده‌اند حرف زدیم و کاربرهایشان و همچنین موارد تکمیلی آن را مورد آنالیز قرار دادیم.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امضای محتوایی چیست؟
سئو
jafar
امضای محتوایی چیست؟

بحث امضای محتوایی امروزه یکی از مهمترین فاکتورهای سئو و دیجیتال مارکتینگ می باشد، البته لازم بذکر است که این موضوع قبلا نیز جزء معیارهای گوگل بوده ولی در سالهای اخیر این مسئله بیشتر مطرح شده است. اما امضای محتوایی چیست؟

ادامه مطلب »

فرم درخواست طراحی سایت

با پر کردن اطلاعات فرم زیر درخواست شما به دست بخش مربوطه رسیده و آنها پس از بررسی در کوتاه ترین زمان ممکن جهت هماهنگی و مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

فرم درخواست مشاوره سئو

با پر کردن اطلاعات فرم زیر درخواست شما به دست بخش مربوطه رسیده و آنها پس از بررسی در کوتاه ترین زمان ممکن جهت هماهنگی و مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

فرم درخواست تولید محتوا

با پر کردن اطلاعات فرم زیر درخواست شما به دست بخش مربوطه رسیده و آنها پس از بررسی در کوتاه ترین زمان ممکن جهت هماهنگی و مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

تعداد مقالات مورد نیاز شما؟
نرخ مد نظر شما برای تولید محتوا؟
لطفا گزینه های مد نظر خود را انتخاب کنید؟