خدمات سئو و طراحی سایت با سایت استار وب
آموزش تولید محتوای خلاق و جذاب جهت آماده سازی برای شغل تولید محتوا

محتوای خلاق؛ دلایل و آموزش تولید محتوا جذاب

جذابیت محتوای خلاق موضوعی مهم است و تأثیر مستقیمی بر موفقیت سایت‌ها یا شبکه‌های اجتماعی خواهد داشت. وقتی محتوایی جذاب نباشد مخاطبین دوست ندارند از آن محتوا استفاده کنند هر چند اگر محتوا مفید و ارزشمند باشد.
Picture of محمد
محمد

محمد معرفت هستم دانشجوی رشته مشاوره در تبریز، چند سالیه که گرافیک پیج های بزرگ در اینستاگرام را بر عهده داشتم.علاقه شدید من به نوشتن باعث ورودم به حوزه تولید محتوا شده است. اعتقاد دارم نوشتن، فکر را پرورش می دهد و ایده های مختلفی را به ثمر می رساند.

در بازه زمانی کنونی، تولید محتوای خلاق نقش حیاتی را در کسب‌وکارهای آنلاین ایفا می‌کند. برای همین افراد مختلف آموزش تولید محتوا را در اولویت کاری خود قرار می‌دهند. شاید تابه‌حال برندهای بزرگ را با برندهای ضعیف مقایسه کرده‌اید، یکی از دلایل موفقیت برندهای موفق انتشار محتواهای جذاب است؛ پس لازمه موفقیت در کسب‌وکارهای آنلاین تولید محتوای جذاب و هدفمند است.

وقتی محتوایی جذاب نباشد مخاطبین دوست ندارند از آن محتوا استفاده کنند هر چند اگر محتوا مفید و ارزشمند باشد. جذابیت محتوا موضوعی مهم است و تأثیر مستقیمی بر موفقیت سایت‌ها یا شبکه‌های اجتماعی خواهد داشت.

آموزش تولید محتوای خلاق

محتواهای تولید شده به‌صورت متن، تصویر، فیلم و صدا می‌باشد و هر کدام کارکرد مخصوص خودش را دارند. یک کارشناس تولید محتوا همیشه سعی بر تولید محتواهای بدون کپی و جذاب می‌کند. محتوایی که قرار است در بستر وب یا شبکه‌های اجتماعی، تولید شوند می‌بایست کاربر پسند باشند.

تولید محتوای جذاب

در بین میلیون‌ها محتواهای تولید شده در هر ساعت از شبانه‌روز، محتواهای ضعیف و به‌دردنخور جایی نخواهند داشت. لذا باید محتوای تولیدشده به بهترین و جذاب‌ترین شکل ممکن تبدیل شود.

چگونه محتوای خلاق را تولید کنیم؟

برای اینکه محتوای خلاق را تولید کنیم نیازمند یک‌سری از اقداماتی است که در ادامه به آن می‌پردازیم با رعایت‌کردن اقدامات گفته شده درصد ارزشمندی محتواهای تولید شده شما افزایش خواهد یافت.

شناسایی سایت‌های موفق

در آموزش تولید محتوا بایستی در اقدام اول سایت‌های موفق را شناسایی کنید، مطالب آن‌ها را به‌صورت روزانه مطالعه کنید. مطالبی که ارزشمند است را ذخیره کنید این اقدامات باعث می‌شود تولید محتواهای ارزشمندی را انجام دهید.

شناسایی نویسندگان حرفه‌ای

برای اینکه ذهن شما در تولید محتوا پویا باشد راهی جز مطالعه وجود ندارد. اگر می‌خواهید آموزش تولید محتوا را به بهترین نحو بگذرانید نیاز زیادی به مطالعه مطالب نویسندگان حرفه‌ای دارید. با کمی جست‌وجو می‌توانید نویسندگان توانایی را پیدا کنید و با خواندن مطالب آن‌ها به‌مرور ذهنتان از الفاظ جدید و سبک حرفه‌ای  تطبیق دهید کند و به‌مرور محتواهایتان حرفه‌ای خواهد شد.

نکات مهم برای آموزش تولید محتوای جذاب

ممکن است گاهی اوقات مخاطبین محتواهای متنی شما را کامل نخوانند در این صورت شاید به این بیندیشید که محتوای بدی را در اختیار مخاطبین قرار داده‌اید. در اینجا لازم به توضیح است که وقتی محتوای شما را کامل نمی‌خوانند دلیل بر بد بودن آن نیست، بلکه ممکن است اصول جذاب کردن متن را درست انجام نداده‌اید. تعدادی از  اصولی که منجر به جذاب‌شدن متن می‌شود را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اولین جمله انرژی محرک برای ادامه محتوا

در آموزش تولید محتوای خلاق همیشه به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشید که جملات ابتدایی هرچقدر جذاب و درست چیده شوند مخاطب را ترغیب می‌کند تا متن را به‌صورت کامل بخواند.

آموزش تولید محتوای خلاق

محتواهای جذاب چنان مخاطبان را جذب خود می‌کنند که افراد دوست ندارند آن متن تمام شود. محتوای جذاب مانند فیلمی است که بیننده بعد از تمام‌شدن آن یک حس ناراحت گونه پیدا می‌کند. سعی کنید محتواهایتان تأثیرگذار باشد. نوشتن اولین جمله به‌صورت حرفه‌ای و جذاب مخاطبین را ترغیب به خواندن ادامه مطلب می‌کند و این‌گونه است که مخاطبین تأثیرگذاری متن را درک می‌کنند.

دقت زیاد در نگارش پاراگراف اول

تأثیرگذارترین قسمت محتوای خلاق پاراگراف اول است. مخاطبین حین برخورد بامحتوا، پاراگراف اول را می‌خوانند و بعد تصمیم به خواندن ادامه محتوا می‌کنند. برای همین، پاراگراف اول بسیار مهم است. هر چقدر پاراگراف اول جذاب باشد احتمال خواندن ادامه متن توسط مخاطب بیشتر خواهد شد.

تغییر در یکنواختی متن

یکی دیگر از اقداماتی که باعث می‌شود محتوای تولید شده جذاب باشد باید متن از حالت یکنواختی خسته‌کننده خارج شود. شما نباید جملات طولانی و یکنواختی را تکرار کنید، چون مخاطبان امروزی حوصله فکر زیاد برای چگونگی متن را ندارد و دوست دارند خیلی ساده و جذاب محتوا را دریافت کنند.

استفاده از گرافیک جذاب نیز تأثیر زیادی بر جذابیت و خروج از یکنواختی متن دارد، مثلاً، مطالعه یک متن در یک سایتی که چیدمان خوش‌رنگی دارد لذت‌بخش‌تر از مطالعه در سایت برهم ریخته است. متنی جذاب است که علاوه بر باطن آن ظاهر خوبی نیز داشته باشد.

برانگیختن حس کنجکاوی در خواننده

یکی از نکات مهم در آموزش تولید محتوا برانگیختن حس کنجکاوی مخاطبان است. وقتی کنجکاوی مخاطبان افزایش پیدا کند علاوه بر اینکه متن شما جذاب می‌سازد، بلکه باعث می‌شود مخاطب درگیری بیشتری را با محتوای تولید شده داشته باشد.

ایجاد کنجکاوی در تولید محتوای خلاقانه

برانگیختن حس کنجکاوی در تولید محتوا  قدرت زیادی دارد، مثلاً  اگر در یکی از محتواهایتان حس کنجکاوی مخاطبی را برانگیختید حتی اگر در آن لحظه دسترسی‌اش به اینترنت قطع شود، محتوای شما در ذهنش خواهد ماند و در اولین فرصت برمی‌گردد تا محتوای شما را به طور کامل مطالعه کند.

استفاده اعداد در تولید محتوای خلاق

از استفاده اعداد در تولید محتواهایتان غافل نشوید. وقتی در ابتدای عناوین از اعداد استفاده می‌کنید تأثیر شگرفی بر جذاب‌شدن محتوایتان می‌گذارید. استفاده از اعداد برای مخاطبین جذابیت خاصی را ایجاد می‌کند.

سخن تکمیلی

در دنیای امروزی تولید محتوای خلاق نقش مهمی را ایفا می‌کند، برای همین آموزش تولید محتوا از ضروریات کسب و کار اینترنتی است. محتوای ما باید در بین میلیون‌ها محتوای ایجاد شده حرفی برای گفتن داشته باشد وگرنه در بین این محتواها ناپدید خواهد شد. ما تمام تلاش خودمان را کردیم که راهکارهایی را ارائه بدهیم تا محتوای تولید شده جذاب باشد که جذابیت محتوا تأثیر زیادی در رتبه‌گرفتن از گوگل و در نهایت گسترش کسب و کارمان می‌شود. در ادامه مطالب طلایی و نکات کلیدی در زمینه نگارش تولید محتوا ارائه دادیم  تا با استفاده از این نکات، محتواهای بهتری را تولید کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نادر
نادر
1 سال قبل

عالیییییییییییییی مرسی که هستین

امضای محتوایی چیست؟
سئو
jafar
امضای محتوایی چیست؟

بحث امضای محتوایی امروزه یکی از مهمترین فاکتورهای سئو و دیجیتال مارکتینگ می باشد، البته لازم بذکر است که این موضوع قبلا نیز جزء معیارهای گوگل بوده ولی در سالهای اخیر این مسئله بیشتر مطرح شده است. اما امضای محتوایی چیست؟

ادامه مطلب »

فرم درخواست طراحی سایت

با پر کردن اطلاعات فرم زیر درخواست شما به دست بخش مربوطه رسیده و آنها پس از بررسی در کوتاه ترین زمان ممکن جهت هماهنگی و مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

فرم درخواست مشاوره سئو

با پر کردن اطلاعات فرم زیر درخواست شما به دست بخش مربوطه رسیده و آنها پس از بررسی در کوتاه ترین زمان ممکن جهت هماهنگی و مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

فرم درخواست تولید محتوا

با پر کردن اطلاعات فرم زیر درخواست شما به دست بخش مربوطه رسیده و آنها پس از بررسی در کوتاه ترین زمان ممکن جهت هماهنگی و مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

تعداد مقالات مورد نیاز شما؟
نرخ مد نظر شما برای تولید محتوا؟
لطفا گزینه های مد نظر خود را انتخاب کنید؟