خدمات سئو و طراحی سایت با سایت استار وب
ابزارات تولید محتوا

بهترین ابزارهای تولید محتوا

در تولید محتوا نیز طرز استفاده از ابزارهای تولید محتوا لازمه موفقیت می‌باشد. عده‌ای بر این معتقدند که ابزارات تولید محتوا  موضوع مهمی نیستند و صرفاً ...
Picture of jafar
jafar

عاشق یادگیری و تجربه موضوعات جدید هستم و خیلی دیر خسته میشم، این امر باعث شده که به تولید محتوا علاقه مند بشم و در زمینه تولید محتوا بصورت پاره وقت فعالیت کنم.

برای اینکه کاری را به بهترین شکل انجام دهید آشنایی با ابزارات آن کار لازم است پس در تولید محتوا نیز طرز استفاده از ابزارهای تولید محتوا لازمه موفقیت می‌باشد. عده‌ای بر این معتقدند که ابزارات تولید محتوا موضوع مهمی نیستند و صرفاً تمرکزشان بر اصل کار است ولی باید گفت که ابزارهای تولید محتوا جز حیاتی‌ترین آیتم‌های تولید محتوا است و تا وقتی نتوانیم از این ابزارهای خلق محتوا بهره ببریم، محتوای خوبی را نمی‌توانیم تولید کنیم.

دنیای ما همواره در حال گسترش است و تغییراتی که در آن رخ می‌دهد سال‌به‌سال متنوع‌تر و به‌روزتر می‌شود. مسلماً نرم‌افزارهای چند سال پیش توانایی‌های کنونی نرم‌افزارهای جدید را ندارند. وقتی از ابزارهای تولید محتوا مختلف استفاده کرده و از ابزارات جدید استقبال کنید می‌توانید محتوای بی‌نظیری را تولید کنید.

اهمیت آشنایی با ابزارهای تولید محتوا

یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید: «اگر هشت ساعت برای قطع‌کردن یک درخت موردنیاز است دو ساعت آن را به خردکردن درخت و شش ساعت آن را برای تیزکردن تبر خود اختصاص دهید» از این ضرب‌المثل برای محتوانویسان می‌توان این نتیجه را گرفت که استفاده از ابزارهای تولید محتوا برای خلق یک محتوای اصولی بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است.

اهمیت آشنایی با ابزارهای تولید محتوا

اگر بخواهیم یک محتوای فوق‌العاده‌ای را خلق کنیم باید ابزارهایی که برای تولید محتوا وجود دارند را بشناسیم و بتوانیم از آن‌ها استفاده کنیم. یکی از تفاوت‌های یک محتوای موفق در مقایسه با محتوای ضعیف استفاده از ابزارهای موجود در تولید محتوا می‌باشد.

معرفی ابزارهای تولید محتوا مخصوص تولید محتوای تصویری

تصاویر نقش مهمی را در زندگی روزمره ما ایفا می‌کند و همواره تصویرهای مختلف زیادی را در اطرافمان مشاهده می‌کنیم. انتقال پیام از طریق تصویر نسبت به متن، از ماندگاری بالایی برخوردار است. انسان‌ها از طریق تصویر فکر می‌کنند یعنی اگر به شما بگویم به یک لپ‌تاپ فکر کنید، مسلماً تصویر لپ تاب‌های مختلفی در ذهنتان به نمایش در می‌آید. هر محتوانویسی اگر بتواند پیام مجموعه را از طریق تصاویر انتقال دهد به‌مراتب موفقیت بیشتری را کسب می‌نماید. با چندین  نرم‌افزارهای محبوب که می‌توانید تصاویر جذابی را برای تولید محتوا تولید کنید آشنا می‌شویم.

نرم‌افزار CANVA

نرم‌افزار کانوا از محبوب‌ترین برنامه‌ها برای خلق تصاویر باکیفیت در ایران است. بیشتر افراد نسخه رایگان این نرم‌افزار را استفاده می‌کنند و به نظر می‌رسد امکانات آن برای ایجاد و طراحی یک عکس کافی باشد. اگر می‌خواهید نسخه پولی و پریمیوم آن را استفاده کنید تقریباً ماهانه ۱۴ دلار پرداخت کنید.

نرم‌افزار IMAGE QUOTE

شما از این نرم‌افزار می‌توانید در تلفیق بین متن و عکس استفاده نمایید. نرم‌افزار IMAGE QUOTE فقط قابلیت استفاده در گوشی موبایل را دارد.

نرم‌افزار PABLO

اگر شما می‌خواهید برای تولید محتوای تصاویر از فیلترهای متنوعی استفاده کنید، می‌توانید از نرم‌افزار PABLO بهره ببرید. این برنامه امکان تلفیق بین متن و عکس را داراست و می‌توانید لوگوی مجموعتان را به عکس‌های دلخواه اضافه کنید.

نرم‌افزار CRELLO

وقتی می‌خواهید از این نرم‌افزار استفاده کنید محیطی شبیه به برنامه CANVA را تجربه خواهید کرد. بهترین مزیتی که هنگام استفاده از این نرم‌افزار قابل‌مشاهده است وجود ده‌هزار قالب رایگان، ۶۵ میلیون تصویر و ۱۱۰۰۰ آیکن با تنوع مختلف به‌منظور ساخت تصاویر متنوع و باکیفیت است.

نرم‌افزار ADOBE SPARK

این نرم‌افزار محبوب  به‌سرعت بالا در ساخت تصاویر مختلف و متنوع، معروف است. شما از نرم‌افزار ADOBE SPARK می‌توانید برای تلفیق ویدئو، متن و تصویر استفاده کنید.

معرفی ابزارهای تولید محتوا مخصوص تولید محتوای ویدئویی

بیشتر افرادی که در ابتدای راه تولید محتوا قرار دارند، شاید در ذهنشان تولید محتوای ویدئویی را از سخت‌ترین کارهای ممکن بدانند ولی این‌گونه نیست زیرا با استفاده از برنامه‌های زیر می‌توانید تولید ویدئوی آسان و باکیفیت مطلوبی تولید کنید.

  • نرم‌افزار Animaker

اگر می‌خواهید فیلم‌های انیمیشنی یا ویدئوهایی با زیرنویس تولید کنید این نرم‌افزار می‌تواند برای شما مناسب باشد.

  • نرم‌افزار Imovie

نرم‌افزار Imovie برای استفاده از سیستم‌عامل ios  طراحی شده است و قابلیت تولید ویدئوهای مختلفی را  دارد.

  • نرم‌افزار Magisto
  • نرم‌افزار Rawshort
  • نرم‌افزار Lumen5
  • نرم‌افزار Slideshare

معرفی ابزارهای تولید محتوا مخصوص تولید محتوای ویدئویی

موارد فوق از دیگر ابزارهای تولید محتوا هستند که می‌توانید در تولید محتوای ویدئویی از آن استفاده کنید. طبیعتاً برنامه‌های دیگر جدا از این  لیست وجود دارد که بسیار کاربرپسند و حرفه‌ای می‌باشند می‌توانید از آنان نیز به طور تخصصی استفاده کنید.

معرفی ابزارهای تولید محتوا برای تولید محتوای اینفوگرافیک

اینفوگرافیک برای انتقال مفاهیم تولید شده مبتنی بر متن و تصویرهای خاص با چیدمانی مخصوص به کار می‌رود. شاید افراد مشکل نسبتاً بزرگی در طراحی اینفوگرافیک پیدا کنند ولی استفاده از اینفوگرافیک می‌تواند تأثیر چندبرابری را اعمال کند. برای اینکه یک اینفوگرافیک مناسبی را بسازید کار با ابزارهای زیر می‌تواند برای شما مثمرثمر واقع شود.

  • نرم‌افزار Visme
  • نرم‌افزار Typorama
  • نرم‌افزار Iy
  • نرم‌افزار Infogram

البته نرم‌افزارهای دیگر حرفه‌ای نیز برای طراحی اینفوگرافیک وجود دارد که از آنان نیز می‌توان استفاده کرد.

معرفی ابزارهای تولید محتوا برای تولید محتوا صدا

شاید در مواجهه با تولید محتوای صوتی به این شکل فکر کنید که این نوع از  تولید محتوا، نمی‌تواند هم اندازه عکس و فیلم  برای مخاطب جذاب باشد. این فکر نادرست است زیرا شما می‌توانید از طریق محتوای صوتی مانند تولید پادکست‌های جذاب محتوای خودتان را انتشار دهید و افزایش مخاطب را به دنبال داشته باشید. تعداد کسانی که از طریق تولید محتوای صوتی، صدایشان معروف شد و طرف‌داران زیادی پیدا کردند کم نیست و روزبه‌روز در حال گسترش است. برخی از ابزاراتی که می‌تواند در تولید محتوای صوتی کمکتان کند را معرفی می‌کنیم.

نرم‌افزار Audacity

  • اگر در ابتدای تولید پادکست و محتوای صوتی هستید بهترین گزینه برای شما نرم‌افزار Audacity می‌باشد. این نرم‌افزار به دلیل رایگان بودن محبوبیت زیادی را پیدا کرده است و برای شروع می‌توانید از آن استفاده کنید.

نرم‌افزار Podbean

راه تولید پادکست و محتواهای صوتی با استفاده از نرم‌افزار Podbean راحت‌تر شده است. شما با اختصاص مدت کوتاهی می‌توانید پادکست خودتان را با استفاده از این نرم‌افزار تولید کنید. مزیت دیگر این نرم‌افزار ایجاد دامنه و سایت شخصی برای محتواهای صوتی و پادکست‌های خود می‌باشد و شما می‌توانید با پرداخت مبلغی جزئی از خدمات هاستینگ این نرم‌افزار استفاده کنید.

نرم‌افزار Ecamm

کار با نرم‌افزار Ecamm این قابلیت را دارد تا جلسات صورت‌گرفته صوتی و تصویری را در بسترهای مختلف مانند اسکایپ یا فیس‌بوک را ضبط کرده و آن را ذخیره کنید و در نهایت آن را تبدیل به پادکست کنید. البته این نرم‌افزار برای افرادی که لپ‌تاپ شرکت apple  یا دستگاه‌های مشابه را دارند کاربرد دارد.

ابزارهایی برای پیداکردن کلمات کلیدی در تولید محتوا

کارشناسان تولید محتوا کلمات کلیدی هر متن را می‌توانند به‌راحتی پیدا کنند و آن را در متن خود جای‌گذاری کنند. استفاده از این کلمات کلیدی می‌تواند در کیفیت متن و سئو تأثیرگذار باشد. برخی از ابزاراتی وجود دارند که می‌تواند دررابطه‌با پیداکردن کلمات کلیدی کمک شایانی را بکنند. ابزارهای زیر دو ابزار کاربردی در یافتن کلمات کلیدی می‌باشد.

  • استفاده از ابزار google trends
  • ابزار Keyword researcher

البته باید طرز استفاده از این ابزارهای تولید محتوا را یاد بگیرید و متناسب با موضوع موردنظر، محتوای متنی را تولید کنید.

کلام آخر

به‌منظور موفقیت در حیطهٔ تولید محتوا آشنایی با ابزارهای تولید محتوا (Content creation tools)می‌تواند مثمرثمر واقع شود. وقتی به ابزارات یک نوع شغلی چیرگی می‌یابیم، در مدت‌زمان اندک، باکیفیت بیشتری آن اقدام را انجام خواهیم داد و این موضوع درمورد تولید محتوا نیز مستثنی نیست. تولید محتواهای متنی، تصویری، ویدئویی ابزارهای مخصوص خودشان را دارند و روزبه‌روز ابزارات آن‌ها بروز تر و کاربردی‌تر می‌شود. یک مدیر سئو و کارشناس تولید محتوای موفق علاوه بر اینکه به ابزارهای تولید محتوای قدیمی تسلط دارد، هم‌زمان از ابزاراتی تازه استقبال می‌کند و به دنبال استفاده از آنان برای خلق محتوای بروز تر در تلاش است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امضای محتوایی چیست؟
سئو
jafar
امضای محتوایی چیست؟

بحث امضای محتوایی امروزه یکی از مهمترین فاکتورهای سئو و دیجیتال مارکتینگ می باشد، البته لازم بذکر است که این موضوع قبلا نیز جزء معیارهای گوگل بوده ولی در سالهای اخیر این مسئله بیشتر مطرح شده است. اما امضای محتوایی چیست؟

ادامه مطلب »

فرم درخواست طراحی سایت

با پر کردن اطلاعات فرم زیر درخواست شما به دست بخش مربوطه رسیده و آنها پس از بررسی در کوتاه ترین زمان ممکن جهت هماهنگی و مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

فرم درخواست مشاوره سئو

با پر کردن اطلاعات فرم زیر درخواست شما به دست بخش مربوطه رسیده و آنها پس از بررسی در کوتاه ترین زمان ممکن جهت هماهنگی و مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

فرم درخواست تولید محتوا

با پر کردن اطلاعات فرم زیر درخواست شما به دست بخش مربوطه رسیده و آنها پس از بررسی در کوتاه ترین زمان ممکن جهت هماهنگی و مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

تعداد مقالات مورد نیاز شما؟
نرخ مد نظر شما برای تولید محتوا؟
لطفا گزینه های مد نظر خود را انتخاب کنید؟