خدمات سئو و طراحی سایت با سایت استار وب
معیارهای انتخاب بهترین تیم تولید محتوا را شناسایی کنیم

بهترین تیم تولید محتوا

تولید محتوا به‌صورت شخصی، کار بسیار دشواری است و هر کسی توانایی انجام آن را ندارد. داشتن یک تیم تولید محتوا برای ارائه و مدیریت محتواهای تولیدی، امری حیاتی به‌حساب می‌آید. نتایجی که یک تیم حرفه‌ای می‌تواند خلق و مدیریت کند به‌هیچ‌عنوان قابل‌مقایسه با یک شخص نیست.
Picture of محمد
محمد

محمد معرفت هستم دانشجوی رشته مشاوره در تبریز، چند سالیه که گرافیک پیج های بزرگ در اینستاگرام را بر عهده داشتم.علاقه شدید من به نوشتن باعث ورودم به حوزه تولید محتوا شده است. اعتقاد دارم نوشتن، فکر را پرورش می دهد و ایده های مختلفی را به ثمر می رساند.

اداره‌کننده وب‌سایت‌ها و صفحات اجتماعی برای خلق محتوا، احتیاج به یک تیم تولید محتوا (Content production team) دارند. کاملاً بدیهی است که برای داشتن یک کسب‌وکار اینترنتی موفق، نقش تولید محتوا چقدر می‌تواند مهم و حیاتی باشد. تولید محتوای اصولی و حرفه‌ای نیازمند یک تیم تولید محتواست؛ داشتن یک تیم حرفه‌ای و مدیریت آن، نیازمند شناخت و دانستن یک سری از مهارت‌ها می‌باشد تا وقت و هزینه‌تان به هدر نرود.

معرفی تیم تولید محتوا و اهمیت آن

تولید محتوا به‌صورت شخصی، کار بسیار دشواری است و هر کسی توانایی انجام آن را ندارد. داشتن یک تیم تولید محتوا برای ارائه و مدیریت محتواهای تولیدی، امری حیاتی به‌حساب می‌آید. نتایجی که یک تیم حرفه‌ای می‌تواند خلق و مدیریت کند به‌هیچ‌عنوان قابل‌مقایسه با یک شخص نیست.

معرفی تیم تولید محتوا و اهمیت آن

همان‌طور که می‌دانید در دنیای مدرن امروزی، برای داشتن یک کسب‌وکار موفق، تولید محتوا امری حیاتی به شمار می‌رود؛ لذا برای اینکه امر تولید محتوا به بهترین و حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن پیش برود، داشتن یک تیم خلاق و کاردرست از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تخصص تیم تولید محتوا، خلق محتواهایی است که بهترین بازدهی را داشته باشند؛ پس سپردن تولید محتوا  به یک تیم محتوا می‌تواند انتخاب عاقلانه‌ای باشد.

اعضای تیم تولید محتوا چه کسانی هستند؟

حالا که با تیم تولید محتوا آشنا شدید و  به اهمیت زیاد آن پی بردید، شاید برای شما سؤال باشد که اعضای تیم تولید محتوا چه کسی است؟ خب در این بخش  اعضای گروه تولید محتوا را برایتان معرفی می‌کنیم و راجع به وظایف هر کدام  بحث خواهیم کرد.

۱ – آنالیز کننده محتوا

آنالیز کننده یکی از اعضای تیم تولید محتوا است که نقش آن بررسی و آنالیز همه پیج‌ها و سایت‌های رقبای داخلی و خارجی است. در واقع آنالیزور در زمینه سوشال استراتژی فعالیت می‌کند. به آنالیزکننده محتوا، استراتژیست محتوا نیز گفته می‌شود.

مدیر تیم تولید محتوا

استراتژی محتوا، در زمینه تولید محتوا موضوعی بسیار حساس بشمار می‌رود. یک استراتژیست محتوای حرفه‌ای، باتوجه‌به موقعیت زمانی و مکانی برای سایت یا پیج، استراتژی طراحی می‌کند که منجر به گسترش و رشد مجموعه خواهد شد. استراتژی محتوا حتی شامل جزئی‌ترین اقدامات تأثیرگذار برای پیج یا سایت می‌باشد.

۲- مدیر تیم تولید محتوا

در فرایند تولید محتوا، تیم محتوا نیازمند یک مدیر حرفه‌ای است؛ در واقع مدیر تیم تولید محتوا مدیریت تیم را برعهده دارد. مدیر تیم تولید محتوا وظایف هر یک از اعضا را تقسیم‌بندی و هماهنگ می‌کند و کنترل کمی و کیفی محتواها را عهده‌دار است. از وظایف مهم دیگر مدیر تولید محتوا، این است که زمان‌بندی محتواها را انجام می‌دهد؛ به عبارتی دیگر تعیین می‌کند چه تعداد پروژه در چه بازه زمانی تولید شود.

۳ – نویسنده تیم محتوا

همه اعضای تیم تولید محتوا به‌نوعی به نوشتن و نویسندگی علاقه دارند. نویسنده نیز جز اعضای اصلی تیم محتوا است و نوشتن محتواها را بر عهده دارد. نویسنده محتوا باید خلاق و اشتیاق فراوانی داشته باشد. همیشه برای داشتن محتواهای حرفه‌ای نیاز به نویسنده‌ای است که علاوه بر مخاطب شناس بودنش، تسلط زیادی را بر کلمات کلیدی متن، داشته باشد.

۴ – ویراستار محتوا  

ویراستار کسی است که متن نوشته شده توسط نویسنده را بازخوانی و ویرایش می‌کند. در واقع ویراستار غلط‌های املایی و علائم نگارشی را چک می‌کند. در حالتی که نوشته‌های نویسنده به بازخوانی و ویرایش احتیاج پیدا کند استخدام نیروی ویراستار برای تیم تولید محتوا می‌تواند مفید باشد.

۵ – باز نویس محتوا

باز نویس محتوا کسی است که متن نوشته شده توسط نویسنده را طوری بازنویسی می‌کند که مشتریان را متقاعد به استفاده از خدمات و محصولات کند؛ درواقع تفاوت باز نویس محتوا با نویسنده محتوا، در همین موضوع است. یک باز نویس محتوای موفق با شناخت کافی از مخاطبینش و با استفاده از مقداری خلاقیت، می‌تواند مشتریان زیادی را جذب کند.

۶ – هماهنگ‌کننده گروه تولید محتوا

هماهنگ کننده تیم محتوا، وظیفه هماهنگ کردن متن های تولید شده در پلتفرم خاصی را بر عهده دارد؛ همچنین اعضای تیم محتوا را در معیار مناسبی قرار می دهد و از هر نظر آن هارا هماهنگ می کند.

۷ – طراح تولید محتوا

یک تیم تولید محتوا حرفه‌ای، نیازمند طراح محتوایی و گرافیک است. طراح تولید محتوا نقش اساسی در سئو محتوا دارد همچنین وجود یک طراح گرافیک خالی‌ازلطف نیست و افزایش راندمان کیفیت محیط متن از توانایی یک طراح گرافیکی می‌باشد. در کنار محتوانویسی استفاده از یک موشن‌گرافیک یا ویدئو و عکس تأثیر بسیار زیادتری را در بازدید محتوا خواهد داشت.

چگونه یک تیم تولید محتوای حرفه‌ای را انتخاب کنیم؟

همیشه قبل از این که یک تیم محتوا را انتخاب کنید، میزان بودجهٔ اختصاصی برای فرایند تولید محتوا را مشخص کنید. در گام بعدی قیمت هر یک از تیم‌های محتوا را چک کنید و تیمی را برای تولید محتوا انتخاب کنید که از لحاظ اقتصادی به‌صرفه باشد.

چگونه یک تیم تولید محتوای حرفه‌ای را انتخاب کنیم

قدم بعدی توجه داشتن به سابقه کاری می‌باشد. تیم تولید محتوای حرفه‌ای اصولاً از سابقه کاری‌شان رزومه خوبی خواهند داشت. شما می‌توانید نمونه کارهای تیم محتوا را ارزیابی کنید و متناسب باکیفیت کارشان با آن‌ها همکاری را شروع کنید. در کل دو آیتم قیمت و کیفیت کار بهترین ملاک برای شما در انتخاب  تیم تولید محتوا خواهد بود.

نکات پایانی  

برای موفقیت در کسب و کار آنلاین باید تولید محتوای اصولی برای سایت  یا شبکه های اجتماعی انجام داد که از توانایی هر کسی، بجز تیم تولید محتوای حرفه ای خارج است. به عبارتی دیگر، فقط یک تیم محتوا است که می تواند یک محتوای اصولی را تولید کند. در ابتدای مقاله از اهمیت تیم تولید محتوا حرف زدیم و سپس اعضای هر یک از تیم محتوا را معرفی کردیم و وظایف آن هارا شرح دادیم.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امضای محتوایی چیست؟
سئو
jafar
امضای محتوایی چیست؟

بحث امضای محتوایی امروزه یکی از مهمترین فاکتورهای سئو و دیجیتال مارکتینگ می باشد، البته لازم بذکر است که این موضوع قبلا نیز جزء معیارهای گوگل بوده ولی در سالهای اخیر این مسئله بیشتر مطرح شده است. اما امضای محتوایی چیست؟

ادامه مطلب »

فرم درخواست طراحی سایت

با پر کردن اطلاعات فرم زیر درخواست شما به دست بخش مربوطه رسیده و آنها پس از بررسی در کوتاه ترین زمان ممکن جهت هماهنگی و مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

فرم درخواست مشاوره سئو

با پر کردن اطلاعات فرم زیر درخواست شما به دست بخش مربوطه رسیده و آنها پس از بررسی در کوتاه ترین زمان ممکن جهت هماهنگی و مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

فرم درخواست تولید محتوا

با پر کردن اطلاعات فرم زیر درخواست شما به دست بخش مربوطه رسیده و آنها پس از بررسی در کوتاه ترین زمان ممکن جهت هماهنگی و مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

تعداد مقالات مورد نیاز شما؟
نرخ مد نظر شما برای تولید محتوا؟
لطفا گزینه های مد نظر خود را انتخاب کنید؟