خدمات سئو و طراحی سایت با سایت استار وب

6 مرحله اساسی برای تولید محتوا به‌صورت حرفه‌ای

 مجموعه‌های موفق به دلیل تولید محتوای حرفه ای و جذاب می‌توانند مشتریان زیادی را کسب کنند؛ پس دانستن مراحل تولید محتوای حرفه ای از الزامات یک محتوا کار حرفه ای می‌باشد. خیلی از افراد با ندانستن مراحل تولید محتوا، محتواهای نامناسب
Picture of محمد
محمد

محمد معرفت هستم دانشجوی رشته مشاوره در تبریز، چند سالیه که گرافیک پیج های بزرگ در اینستاگرام را بر عهده داشتم.علاقه شدید من به نوشتن باعث ورودم به حوزه تولید محتوا شده است. اعتقاد دارم نوشتن، فکر را پرورش می دهد و ایده های مختلفی را به ثمر می رساند.

مجموعه‌های موفق به دلیل تولید محتوای حرفه ای و جذاب می‌توانند مشتریان زیادی را کسب کنند؛ پس دانستن مراحل تولید محتوای حرفه ای از الزامات یک محتوا کار حرفه ای می‌باشد. خیلی از افراد با ندانستن مراحل تولید محتوا، محتواهای نامناسب در اختیار مخاطبین می‌گذارد و باعث افت بازدید از سایت و شبکه‌های اجتماعی می‌شود که در نتیجه باعث کم‌شدن درآمد می‌شود. یک محتوا اصولی و استاندارد می تواند درصد زیادی از هزینه های خدمات سئو و دیجیتال مارکتینگ شما را کاهش دهد، تولید محتوای حرفه ای که بتواند بر روی سئو تاثیر گذار باشد، و همچنین باعث جلب مشتری شود استانداردهایی دارد که باید رعایت شوند.

چرا طی‌کردن مراحل تولید محتوای حرفه ای مهم است؟

از جمله اقدامات مهم در زمینه دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوای اصولی و جذاب است. وقتی محتوایی اصولی و گیرایی را در صف انتشار قرار بگیرد، مخاطبان زیادی را به‌سوی مجموعه می‌کشاند و در نهایت  منجر به رونق کسب‌وکار می‌شود. کارشناسان تولید محتوا با اینکه  محتوای مناسبی را  تولید می‌کنند؛ ولی نباید بدون اصول این کار را انجام دهند. موقعی که مراحل تولید محتوا  اصولی رعایت شوند، محتواها از کیفیتی زیادی برخوردار می‌شود و پیشرفت سایت یا پیج‌های شبکه اجتماعی را تضمین می‌کند.

مراحل تولید محتوای حرفه ای

برای انجام حرفه‌ای هر کاری باید مراحلی که از قبل تعریف شد اند را طی کنیم. اگر بخواهید تولید محتوای حرفه ای را انجام دهید باید مراحل آن را به طور اصولی طی کنید. مراحل تولید محتوا باید گام‌به‌گام انجام شود تا بتوان محتوایی جذاب در بازه زمانی کوتاه‌تری در اختیار مخاطبین قرار بگیرد. در اینجا مراحل تولید محتوا را بررسی خواهیم کرد.

انتخاب عنوان، جز مهم‌ترین مراحل تولید محتوای حرفه ای

کارشناس تولید محتوا باید در انتخاب عنوان گیرا و جذاب خبره باشد. مرحله نخست تولید محتوای حرفه ای، انتخاب عنوان است. در انتخاب عنوان باید خلاقیت زیادی را داشته باشید چرا که جملهٔ  اولیه مهم است و می‌تواند مخاطب را ترغیب به خواندن ادامه محتوا کند.

تولید محتوای حرفه ای و اصولی

هرچقدر از اهمیت عنوان محتوا بگوییم باز هم کم گفته‌ایم. خیلی از محتواهایی قوی هستند که چون عنوان ضعیفی داشته‌اند موردتوجه قرار نگرفته‌اند و در مقابل تعدادی زیادی محتوای متوسط وجود دارد که عنوان جذاب و گیرای آن باعث دیده‌شدن بیشتر آن محتوا شده است. اهمیت عنوان به حدی مهم است که یوتیوبرهای حرفه‌ای اول کارشان روی عنوان کار می‌کنند بعداً راجع به‌ آن تولید محتوای ویدئویی را انجام می‌دهند.

به‌طورکلی انتخاب عنوان باید ساده و بدون ابهام باشد ما نمی‌توانیم کلماتی که عموم از آن‌ها بی‌اطلاع هستند استفاده کنیم. هدف از انتخاب عنوان محتوای حرفه ای این است که مخاطب زیادی را به سمت خود جذب کند؛ پس استفاده از کلمات به‌اصطلاح دانشگاهی و سخت، مخاطبین زیادی را نخواهد داشت.

 کلمات کلیدی اصلی محتوا

گام دوم برای خلق یک محتوای حرفه ای و بی‌نظیر، جستجوی کلمات کلیدی محتوا است. یافتن کلمات کلیدی و جاگذاری مناسب آن‌ها بر محتوا، جزو کلیدی‌ترین اقدامات در سئو محتوا می‌باشد. اگر می‌خواهید بدانید مخاطبین شما به دنبال چه چیزی هستند می‌توانید از کلمات کلیدی استفاده کنید. مهارت یافتن کلمات کلیدی این مزیت را نیز دارد که رقبای خودتان را بررسی کرده و از کلیدواژه‌هایی که در محتوا به کار بردند، بهره ببرید.

یافتن کلمات کلیدی فرعی

مرحله سوم از تولید محتوای حرفه ای و اصولی، یافتن کلمات کلیدی فرعی می‌باشد. در مراحل تولید محتوا این موضوع را به یاد داشته باشید که بعد از پیداکردن کلیدواژه اصلی، اقدام به پیداکردن کلیدواژه‌های فرعی کنید. استفاده از کلیدواژه‌های فرعی در محتوا باعث می‌شود محتوایمان در موتورهای جست‌وجوی رتبه خوبی را دریافت کند.

برای یافتن کلیدواژه‌های فرعی می‌توانید سایت‌های رقیبان خود را بررسی کنید و با استفاده از محتوای تولید شده آن‌ها به‌راحتی کلمات کلیدی و کلمات فرعی را استخراج کنید. جای‌گذاری مناسب کلمات فرعی در بین کلیدواژه‌های اصلی کمک بزرگی در ارزشمند شدن محتوایمان خواهد کرد.

انتخاب لحن و سبک نگارش محتوا

از مراحل مهم  تولید محتوای حرفه ای؛ انتخاب لحن و سبک نگارش است. برای اینکه بتوانیم محتوای مناسب و مؤثری برای مخاطب  تولید کنیم، باید تیپ شخصیتی مخاطبان را در نظر بگیریم. به طور مثال لحن محتوایی که برای افراد گیمیر تولید می‌شود، برای افراد دوستدار ادبیات و شعر مناسب نیست؛ چرا که گروه دوم نمی‌توانند بامحتوا، ارتباط برقرار کنند و این عملاً یعنی محتوای تولید شده هیچ ارزشی کسب نمی‌کند.

لحن و سبک نوشتاری و کفتاری در تولید محتوای حرفه ای

همان‌طور که گفته شد، در مراحل تولید محتوای حرفه ای توجه به لحن و سبک محتوا از اهمیت بالایی برخوردار است. یک محتوانویس حرفه‌ای قبل از نگارش و تولید محتوا، مخاطبین خودش را مورد بررسی قرار می‌دهد و میزان تحصیلات، سن، علایق و گرایش‌ها مخاطبینش را آنالیز می‌کند و متناسب با همان معیارها، محتوایی جذاب تولید می‌کند.

نگارش دقیق متن، اصلی‌ترین مراحل تولید محتوای حرفه ای

بعد از انجام مراحل فوق حالا نوبت به تولید بدنهٔ اصلی محتوا رسیده است. نوشتن متنی جذاب برای مخاطبین، می‌تواند سایت یا شبکه‌های اجتماعی شمارا به اوج برساند. نگارش شما نباید حاشیه‌های زیادی داشته باشد و از موضوع اصلی دور بشود. بعضی از محتوانویس‌ها صرفاً دوست دارند برگه‌ای را پر کنند و توجه زیادی را به نیاز و سوال مخاطبین ندارند و نوشته آنان به درد مخاطبان نمی‌خورد. همیشه در نوشتن محتوا این مرحله از تولید محتوا را جدی بگیرید به‌عبارت‌دیگر نوشته‌هایتان ارزشمند باشد و مشکلی یا سؤالی را از مخاطب رفع کند.

مخاطبین فرق محتوای اصولی و باارزش را با محتواهای کم‌ارزش و بی‌کیفیت را به‌راحتی درک می‌کنند و برای سایت یا پیجی که بتواند برایشان خلق ارزش کند و محتوایشان مناسب باشد، ارزش قائل‌اند؛ از طرفی وقتی محتوای باارزشی را انتشار می‌دهید؛ چون انگیجمنت (میزان درگیری) افزایش میابد رتبه بهتری هم در سایت و هم در شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌کند.

استفاده از کلمات کلیدی در بخش‌های مختلف متن

یکی از تکنیک‌های باارزشی که در مراحل تولید محتوای حرفه ای از آن استفاده می‌کنند، جای‌گذاری کلمات کلیدی در متن است. وقتی کلمات کلیدی را در قسمت‌های مختلف متن استفاده می‌کنید باعث می‌شوند موتورهای جستجوی گوگل متوجه این باشند که متن نوشته شده به چه موضوعی ربط دارد و در نتیجه امتیاز بیشتری را به متن می‌دهد. استفاده از کلمات کلیدی برای محتوا کار نقش مهمی دارد.

سخن آخر

دانستیم برای موفقیت در کسب‌وکارها باید تولید محتوای حرفه ای و اصولی انجام بدهیم. لازمه انجام تولید محتوای باکیفیت، دانستن مراحل تولید محتوا است. تمرکز ما در نوشتن مقاله، آشنایی گام‌به‌گام شما با مرحله‌های تولید محتوا است. سعی کردیم مرحله‌به‌مرحله تولید یک محتوای مناسب و کارآمد را توضیح بدهیم تا بتوانید محتواهای مؤثری را برای مخاطبان خود ایجاد کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امضای محتوایی چیست؟
سئو
jafar
امضای محتوایی چیست؟

بحث امضای محتوایی امروزه یکی از مهمترین فاکتورهای سئو و دیجیتال مارکتینگ می باشد، البته لازم بذکر است که این موضوع قبلا نیز جزء معیارهای گوگل بوده ولی در سالهای اخیر این مسئله بیشتر مطرح شده است. اما امضای محتوایی چیست؟

ادامه مطلب »

فرم درخواست طراحی سایت

با پر کردن اطلاعات فرم زیر درخواست شما به دست بخش مربوطه رسیده و آنها پس از بررسی در کوتاه ترین زمان ممکن جهت هماهنگی و مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

فرم درخواست مشاوره سئو

با پر کردن اطلاعات فرم زیر درخواست شما به دست بخش مربوطه رسیده و آنها پس از بررسی در کوتاه ترین زمان ممکن جهت هماهنگی و مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

فرم درخواست تولید محتوا

با پر کردن اطلاعات فرم زیر درخواست شما به دست بخش مربوطه رسیده و آنها پس از بررسی در کوتاه ترین زمان ممکن جهت هماهنگی و مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

تعداد مقالات مورد نیاز شما؟
نرخ مد نظر شما برای تولید محتوا؟
لطفا گزینه های مد نظر خود را انتخاب کنید؟